Hoger in Google met SEO en Social Media Marketing
Een toppositie in Google halen, zo moeilijk moet dit toch niet zijn met SEO? De laatste tijd wordt er veel geroepen dat SEO dood is. Toch valt dit in de praktijk wel mee. SEO is niet dood, maar aan vernieuwing toe. Zoekmachines ontwikkelen zich continue en beoordelen websites steeds vaker zoals een normale bezoeker dit zou doen. Content en SEO worden steeds belangrijker, waarbij vooral naar de kwaliteit van deze content gekeken wordt. Websites met gezondheidsadviezen, financieel advies of andere gevoelige onderwerpen worden extra gecontroleerd. Content geschreven door een profesional heeft de voorkeur, net als een keurmerk. Een andere manier om hoger in Google te komen is SEO via Social Media Marketing.
De invloed van sociale netwerken op je website ranking
Apps weten veel internetverkeer te trekken. Wie een vacature zoekt, gaat rechtstreeks naar LinkedIn zonder gebruik te maken van Google. Facebook voert een test uit met betrekking tot direct aankopen zonder de app te hoeven verlaten. Dit kost Google de nodige gebruikers en
inkomsten. De zoekmachine heeft hier nog geen oplossing voor. Gebruik van social kanalen kan niet alleen de stroom websitebezoekers verhogen, ook genereert dit meer leads of sales.
Influencer inzetten op hoger in Google te komen
Een influencer is een invloedrijke persoon die via Social Media communiceert. Het netwerk van een influencer kan de doelgroep van een bedrijf benaderen. Het inzetten van een of meerdere influencers is van invloed op de naamsbekendheid van het bedrijf of het merk. Door hierin een mix te maken van verschillende kanalen wordt het doel dicht benaderd. Een website kan niet zonder content. Content delen op bijvoorbeeld Facebook of Twitter zorgt voor meer likes en delen. Sociale waardering wordt door Google herkend, wat kan leiden tot een hogere ranking. Fijnproevers weten het: een mix van Social Media Marketing en SEO is het ideale recept om hoger in Google te komen.